Motor

De Trintella werd bij de bouw  uitgerust met een Volvo Penta MD21 van 61pk, edoch. . . . deze 61 pk werd pas geleverd bij 4500 toeren. Deze 4500 toeren konden echter  nooit worden bereikt omdat de motor was begrensd tot 3000 toeren met als gevolg een maximum van 39pk.

Begin 2013 is de MD21B gereviseerd maar omdat het resultaat van de revisie nogal tegenviel is in de winter van 2014/2015  een nieuwe motor geplaatst. De nieuwe motor is een Craftsman 4.42, gebaseerd op een Mitsubishi 4-cylinderblok. De output van de  motor (42 pk bij 3000 rpm) is dus iets hoger dan de originele Volvo Penta. De saildrive Volvo Penta 110S is waar nodig gereviseerd en hergebruikt.

Prestatie diagram van de Craftsman 4.42

Prestatie diagram van de Craftsman 4.42

klik op een afbeelding voor een grotere weergave

bekabelingstuurstand_dl1

Bedrading  van het bedieningspaneel aan sb in de kuip tbv bediening van de motor  en de bedrading van de motor zelf.

Dit artikel is gepubliceerd in categorie Trintella 42.