Lyst – Esbjerg

Vertrek:        Ma 19 juli 1982  04:55
Aankomst:    Ma 19 juli 1982  19:58
Afstand:       77 mijl

Opnieuw vertrekken we heel vroeg en varen we om 5 uur de haven uit. De avond tevoren had ik  op steiger nog wat informatie ingewonnen of we in plaats van de Vortrapptief, waardoor we binnen waren gekomen, ook de Theebaksrinne zouden kunnen nemen. Deze westuitgang spaart ons namelijk nogal een aantal mijlen varen. Deze geul was goed te bevaren tot Bf5 en we nemen deze morgen deze uitgang. De hele dag varen we aan de wind met een gemiddelde snelheid va ongeveer 4 mijl.  Ons bootje van ruim 7 meter doet het prima, alleen zitten de kinderen bijna de hele dag binnen. Op zee zijn ze nooit zo actief en ik zal vanavond nog wel wat met ze moeten ondernemen denk ik.

Esbjerg2

Tegen een Nederlands schip aan de kade in Esbjerg

Zo tegen 8 uur ’s avonds varen we de ‘Traffic hafen’ van Esbjerg binnen waar ook een kleine jachthaven is. De haven valt op sommige plekken droog. We leggen aan tegen een Nederlandse motorboot die tegen de kade ligt.

Een kenmerkend gebouw in de haven van Esbjerg

Weermelding Helgoland : Z/ZW 3, zicht 50km, luchtdruk 1029 mb, temperatuur 16 °C

Verwachting: NW/W 4, later N/NO 4

Dit artikel is gepubliceerd in categorie 1982 - Noorwegen.