Helgoland – NOK

Vertrek:      za 7 juli 2007 ca 11:00
Aankomst  za 7 juli 2007 22:10
Afstand:     GPS 68,3 zm / ST60 74,2 zm

De buren hebben ook al een beetje de pest in vanwege de wind. Het waait behoorlijk en ook zij hebben de weersvooruitzichten goed bestudeerd. Als wij vertellen dat we naar het NOK varen, vragen ze of we er bezwaar tegen hebben om min of meer gezamenlijk op te varen. Wij vinden het prima en tegen elf uur vertrekken we beiden. Buiten waait het zo rond de 22 knopen, met af en toe wat uitschieters naar de 30. Gemiddeld zitten we achter in de Bf5.  Het zeilen met achterlijke wind gaat fantastisch en met de stroom in de Elbe komen we ook prima uit.

Om 6 uur zijn we door de sluis in Brunsbüttel en hebben we er al 52 mijl opzitten. We zwaaien naar de buren die naar de jachthaven gaan, terwijl wij doorvaren naar het Gieselaukanaal net iets voorbij km-paal 40.  We maken iets na 10 uur ’s avonds vast aan het steigertje voor de sluis. Een mooie tocht!

Klik hier om foto’s full screen te bekijken

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Route Helgoland-NOK

Dit artikel is gepubliceerd in categorie 2007 - Zweden.