De gelamineerde zeilen van North Sails die tijdens de aankoop van de Trintella werden meegeleverd waren nieuw afgeleverd in 2006. Omdat de boot in 2007 en 2008 niet meer heeft gevaren moten deze zeilen maar zeer kort zijn gebruikt. Helaas vertoonde het voorzeil in 2010 al delaminatie verschijnselen die eerst met behulp van plakzeil werden gerepareerd bij de lokale zeilmaker. In de winter 2011/2012 stuurden we de Genua 1 naar North Sails die een banaan-vormig stuk uit het achterlijk sneed om de delaminatie plekken te verwijderen. Na de reis van 2014 telde ik op het grasveld van de Nieuwe Leeuwarder Jachthaven opnieuw een behoorlijk aantal plekken met verschijnselen van delaminatie . Ik ben maar gestopt bij 25 plekken en ik was nog niet eens halverwege het zeil. Dweilen met de kraan open en dus tijd om het zeil te vervangen!
Onze slechte ervaringen met de Soft Norlam laminaat zeilen van North Sails deed ons besluiten voor dracon te gaan, maar wel versterkt met dyneema. Nadat ik een viertal offertes had gevraagd en bij drie zeilmakers een bezoek bracht koos ik voor een nieuw voorzeil van Halsey/de Vries. Ook besloten we voor een kleiner voorzeil te gaan, omdat de 150% Genua I van 70 m² toch wel vaak in gereefde toestand gebruikt wordt. Een 135% Genua II van 60 m² vonden we groot zat.
Als doek kozen we voor: