Het plan

Dit jaar hebben we het plan opgevat om een rondje Baltische zee te gaan maken. Een bezoek aan Tallinn in Estland hoort daarin ieder geval bij. In 2003 waren we al eens onderweg, maar we ontdekten toen dat we de noodzakelijke documenten niet bij ons hadden. We kozen er toen voor om naar Helsinki te gaan.

Zoals het plan er nu uitziet, gaan we vanuit het Kielerkanaal naar Bornholm, en vandaar naar de Poolse kust. Omdat we niet zo erg in steden geïnteresseerd zijn gaan we niet naar Gdansk of Gdynia, maar vanuit Polen rechtstreeks naar Klaipeda in Lithouwen. Hierna volgt Letland en afhankelijk van de tijd blijven we aan de Oostzeekust of maken we een uitstapje naar de hoofdstad Riga.

Na Letland volgt Estland waar een behoorlijk aantal havens zijn, maar een haven waar we beslist naar toe willen is Pirita (Tallinn). Vanuit Estland zijn we van plan over te steken naar Finland waar we ons verheugen op de vele natuurhavens die daar te vinden zijn. We zijn van plan langs de zuidkust naar de Turku archipel te varen en dan ten Noorden van de Aland eilanden naar Zweden over te steken.

Via de Zweedse oostkust en de Zweedse zuidkust hopen we weer in Denemarken te belanden waarna we weer via het Kielerkanaal ergens begin september naar Nederland zullen terugkeren.

Maar…. een boot is geen caravan en het weer kan grillig zijn dus: we zien wel!

We gaan pas half mei het water in want er waren nogal wat klussen te doen deze winter. De gereviseerde motor weer inbouwen, de motorruimte van een nieuwe laag  epoxy bottomcoat voorzien, de voetrails die opnieuw geanodiseerd zijn weer monteren, enz

 

De nieuw geanodiseerde voetrails

De nieuw geanodiseerde voetrails

 

De met epoxy bottomcoat behandelde fundatie voor de gereviseerde Volvo Penta

De met epoxy bottomcoat behandelde fundatie voor de gereviseerde Volvo Penta

 

Dit artikel is gepubliceerd in categorie 2013 - Het zit tegen.