Esbjerg – Hvide Sande

Vertrek:        Di 20 juli 1982  04:58
Aankomst:    Di 20 juli 1982  19:10
Afstand:       55 mijl

Voor de zoveelste dag in successie vertrekken we om 5 uur ’s morgens. We hebben de stroom mee naar Horns Rev en dat gaat dus lekker vlot. het waait N/NW4 en om Horns rev over te komen kunnen we wat onze 1.20 meter diepgang betreft prima door het Ringkøbing dyb, maar het mag eigenlijk niet harder waaien. We doen het toch maar en houden 20º kompaskoers aan vanaf de 2e groene ton. Deze keer meten we wel de diepe trog en komen precies uit bij de gele ton uit die aan de noordzijde staat.

Aangemeerd in HvideSande

In de loop van de dag trekt de wind aan en aan het einde van de middag waait het Bf5. Met grote slagen zeilen we langs de kust tot aan Hvide Sande  en varen iets over 7 tussen de havenhoofden door. We hebben deze dag bijna 55 mijl gevaren.

Woensdag 21 juli: Havendag!

Dinsdag bij aankomst was er al meer wind dan ons lief was en dat werd er in de loop van de avond niet beter op. De volgende morgen waait het behoorlijk en daarom zijn we woensdag blijven liggen en hebben we een lange strandwandeling gemaakt. Dat vonden de kinderen ook heel fijn, want als we de hele dag varen hebben zij niet zoveel te doen en vervelen ze zich een beetje.

(Klik op een foto voor een grotere afbeelding)

Weermelding Helgoland: W 1, zicht 15km, luchtdruk 1026 mb, temperatuur 17 °C

Verwachting: NO 4-5, later NO/O 4-5

Dit artikel is gepubliceerd in categorie 1982 - Noorwegen.