Tromsø – Skervøy

Vertrek: Ma 6 juni 2005 10:00
Aankomst: Ma 6 juni 2005 20:30
Afstand: 55 mijl

 

We moeten nog brood kopen en daarom hebben we ons vertrek uitgesteld tot na 9:00 uur. Om een uur of acht loopt er een Duitse aluminium zeilboot binnen die een plekje zoekt bij de marktsteiger. Ik loop er even heen om de zeilers te wijzen op de vrije boxen bij het hotel. Vanuit de haven lijkt het overvol bij het hotel, omdat het Franse jacht ook pontificaal 2 langsplaatsen van de steiger in beslag neemt. In de vroege ochtend hebben we nog even een leuke conversatie. Het echtpaar leeft al elf jaar op de boot en heeft veel van de wereld gezien. De man heeft het jacht zelf afgebouwd, nadat het bij Gouwerok in Nederland als casco was gebouwd. Het leek me een Koopmans ontwerp.

Om tien uur vertrekken we. Helmuts kajuit zat nog potdicht en we hebben dus geen afscheid kunnen nemen. We varen die dag afwisselend met wat buien in de ochtend en redelijk droog weer in de middag naar Skervøy. Om een uur of acht meren we daar af.

Onderweg naar Skervøy

Onderweg naar Skervøy

Sneeuw nog laag op de bergen

Sneeuw nog laag op de bergen


Aan de steiger in Skervøy

Aan de steiger in Skervøy

De jachthaven van Skervøy

De jachthaven van Skervøy

Skervøy is een vissersdorp met een goede gastensteiger. We worden op de wal via een Noors document aangemoedigd om Nkr 70 te doneren als ‘Kai avgift’. Hoe en waar dat moet staat er niet bij. Later zie ik op onze eigen steiger een aankondiging van de Båtforeniging die Nkr 50 vraagt. Maar waar moeten we eigenlijk betalen? Er is geen enveloppe en geen brievenbus. We besluiten maar te reageren als er om geld wordt gevraagd, maar dat gebeurt niet. Er is eigenlijk geen kip te bekennen. Er meert later nog een grote boot van de Hurtigrute aan, maar dat brengt ook geen enkele verandering. Omdat we de volgende dag Hammerfest willen halen, gaan we wat vroeg te kooi.

 

Dit artikel is gepubliceerd in categorie Lofoten - Noordkaap.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.