Kajuitramen

CommentaarFoto's

In de kajuitramen was behoorlijk krakele aanwezig.  Erger was het feit dat er in het verleden behoorlijke lekkage had plaatsgevonden, waardoor de gefineerde schotten plaatselijk waren aangetast. Bij demontage bleek dat veel schroefgaten dusdanig waren uitgelubberd dat vele zelftappers geen houvast meer hadden.

 

Ik heb nieuw gekleurd acrylaat van 12 mm toegepast ipv de originele heldere 9mm. Bovendien heb ik, nadat ik  advies had ingewonnen bij Sikaflex, de nieuwe ramen gelijmd en niet meer geschroefd. De laagdikte en de lijmoppervlakte is hierbij van het grootste belang, omdat anders de ‘rekcapaciteit’ van het  sikaflexrubber niet wordt gehaald en de ramen alsnog gaan lekken.  Ik heb overal minimaal 2cm brede randen en een laagdikte van 4 tot 6mm.

 

16dsc02358

Afbeelding 7 van 12

Het resultaat van de reparaties aan de schotten. Alles is bijna een jaar goed doorgedroogd en daarna zijn de schotten gedeeltelijk vernieuwd en met epoxy geconserveerd.

 

 

Dit artikel is gepubliceerd in categorie 2009-2010.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.