De reizen
- Verslagen Trintella
- 2022 It giet oan!
- 2021 – IJsselmeer
- 2020 – Coronajaar
- 2019 – Noorwegen
- Naar Noorwegen
- Hordaland Nrdwaarts
- Sogn og Fjordane Nrd
- Møre og Romsdal Nrd
- Trøndelag Nrdwaarts
- Nordland Nrdwaarts
- De Lofoten
- De Vesteralen
- Vestfjord Zuidwaarts
- Nordland Zuidwaarts
- Trøndelag Zuidwaarts
- Møre og Romsdal Zuid
- Sogn og Fjordane Zuid
- Hordaland Zuidwaarts
- Rogaland zuidwaarts
- Zuid-Noorwegen
- Zweedse Westkust
- Denemarken-NL
- Naar Noorwegen
- 2018 – Botnische Golf
- 2017 – Westwaarts
- 2016 – Renovaties
- 2015 – Uk-No-Zw-Dk
- 2014 – De Baltic
- 2013 – Het zit tegen
- 2012 – Noordkaap II
- 2011 – Zweden
- 2010 – Noorwegen
- 2022 It giet oan!
- Verslagen Orion33
- Verslagen Waarschip
- Verslagen Trintella
De boten
Refit en Onderhoud
Beste Henk & Hilda,
We zijn bij toeval op jullie site gestuit. Dit omdat we voor dit jaar een vergelijkbaar rondje in de planning hebben staan als jullie in 2014 hebben gevaren. Leuk om allemaal te lezen!
Wij vragen ons af waarom jullie dit rondje tegen de klok in hebben gemaak. Wij overwegen om het precies andersom te doen maar wellicht zien we iets over het hoofd…
Met vr groet,
Nico Kuijper
In een pilot las ik dat counterclockwise een betere optie is. In mei/juni zou de gem windsterkte geringer zijn en dat is gunstig omdat deze kust lagerwal is in de meeste gevallen. Bij harde wind biedt de Zweedse kust een betere bescherming, zeker als we te maken hebben met de beroemde depressie trein.